Kwiaty to jakby nie patrzeć nieco towar luksusowy. Przynajmniej tak są postrzegane. A więc kwiaty w firmie to prestiż, to windowanie pozytywnego wizerunku firmy bądź w przypadku biurowców samego miejsca. Zwłaszcza aranżacje odpowiednio dobrane do wnętrza i wystroju to klasa sama w sobie.
Kwiaty witające Gości i Klientów na recepcji poprawiają atmosferę. Sprawiają, że miejsce w którym stoją staje się wyjątkowe. I wyjątkowo pozytywnie odbierane są przez ludzi, którzy mają z nimi kontakt – chodzi tu także o Pracowników. Surowe wnętrze traci wrażenie zimna gdy pojawia się w nim żywy element w postaci kwiatów czy zieleni.
W Polsce istnieje ciągle przekonanie, że kwiaty na co dzień to ekstrawagancja na którą stać jedynie nielicznych. U nas kupuje się je w większości na konkretne okazje – urodziny, imieniny, ślub. Kwiaty na stole w domu to rzadkość. Tak samo w firmie. Tymczasem na Zachodzie kompozycje i aranżacje z kwiatów ciętych stały się już dawno dodatkowym „wyposażeniem” wnętrz, tak jak obraz czy zdjęcie na ścianie. Kupuje się je mimochodem, idąc po bułki do sklepu. Zdaję sobie sprawę, że wynika to w głównej mierze z różnicy w zarobkach między nami a zachodnią Europą. Ale też nie do końca. Nie ma u nas świadomości takiej że np. kwiaty sezonowe wcale drogie nie są. I że np. takie tulipany w sezonie kiedy kwitną nie są droższe od bagietki.
Na niekorzyść dekoracji czy kompozycji z kwiatów przemawia ich ulotność, bo mają krótkie życie. Można to jednak obrócić w zaletę: uniknąć nudy, zmieniać wystrój recepcji wraz ze zmianą pór roku czy też zapunktować przy wizycie ważnego Klienta ustawiając dekoracje w kolorach jego firmy. Wybierając trwały żywy materiał możemy dodatkowo zapewnić sobie dekorację na cały tydzień, a więc miesięcznie będą to przeważnie 4 dostawy. Nasza Pracownia na tego typu usługi daje gwarancję – tj. tak dobieramy kwiaty, by były odpowiednio trwałe i pasowały jednocześnie do wnętrza i miejsca. Jeśli taka aranżacja straci trwałość w przeciągu 5 dni od dnia ustawienia – wymieniamy ją na własny koszt. Miesięczny koszt takiej dekoracji w firmie wcale nie musi być tak dotkliwy jak się sądzi, a bardzo poprawia wizerunek. Od strony biznesowej ważne jest też, że fakturę za dekoracje biura czy firmy można włączyć w koszty prowadzenia działalności.
Daje to do myślenia, nieprawdaż?