Kiedyś traktowane po macoszemu. Rezygnowano z nich na rzecz trwałych elementów dekoracji, scenografii i oświetlenia, dziś coraz częściej pojawiają się przy różnego rodzaju okazjach dopełniając te wydarzenia. Dlaczego warto i na co zwracać uwagę przy planowaniu takiej dekoracji?
Przygotowanie dekoracji kwiatowych o charakterze eventowym różni się od typowego przygotowania a przynajmniej powinno. Kwiaty na evencie, niezależnie czy to jest konferencja, gala, czy impreza firmowa mają za zadanie podkreślić wydarzenie, stają się częścią scenografii. Trzeba o tym pamiętać przy ustalaniu szczegółów by dobrze dopasować naczynia, same kwiaty i dodatki.
Niezwykle ważną sprawą jest kolorystyka. Na imprezach tego typu jest przeważnie jeden lub dwa kolory przewodnie. Zwykle nawiązujące do logo wydarzenia, produktu który promuje lub firmy która je organizuje. Kolory przewodnie przewijają się przez zaproszenia, standy, tablice informacyjne, prezentacje multimedialne. Często nawet hostessy są ubrane pod kolor wydarzenia. Dlatego i kwiaty należy w taką imprezę odpowiednio wpasować. Trzeba pamiętać że
kwiaty i kompozycje z nich zrobione mają uzupełniać wydarzenie a nie być dla niego tłem. Zupełnie inaczej niż przy dekoracjach weselnych.
Inny też mają styl, zgrany z wnętrzem oczywiście, ale bardziej o charakterze formalnym, eleganckim. Kwiaty mają dodać imprezie prestiżu, nadać jej odpowiednią rangę. Podkreślają że wydarzenie nie jest “suche”, ma klasę.
To czy powinny to być dekoracje bogate i obfite, czy raczej minimalistyczne, zależy od charakteru imprezy organizowanej przez Klienta i jego do nas oczekiwań.
Dekoruje się przeważnie miejsca „strategicznie” ważne, co oznacza miejsca na których wzrok będą skupiać Goście czy Uczestnicy lub które bezpośrednio będą mijać. Należy jednak pamiętać, że kompozycje nie mogą przeszkadzać czy stwarzać zagrożenia (np. że się przewrócą potrącone przez kogoś). Niby oczywiste ale czasem ciężko sobie wyobrazić oglądając puste wnętrze, jak będzie wyglądało wypełnione ludźmi i sprzętem, jak ludzka masa będzie się poruszać. A oprócz samych Uczestników i Organizatorów przy eventach obecni są pracownicy techniczni i obsługa – trzeba wziąć pod uwagę ich potrzeby, żeby nie przeszkadzać sobie wzajemnie.
Na udany event pracuje wiele osób i wiele elementów się na niego składa. Dobra organizacja i synchronizacja to podstawa. Profesjonalne podejście i doświadczenie upłynniają pracę, zwłaszcza przy imprezach eventowych gdzie liczy się czas.
Pamiętajmy – kwiaty nawet w symbolicznej ilości, jako akcent na recepcji czy przy wejściu na imprezę podnoszą jej rangę.